ASIAKASTARINA

Beijer Oy

”Olemme luottaneet VM IT:n toimintaan ja olleet yrityksen asiakkaita siitä lähtien, kun VM IT perustettiin vuonna 2013”, kertoo Beijer Oy:n talouspäällikkö Juha Paakkonen...

Toimiala

Tekninen tukkukauppa

Haaste

Järjestelmän luotettavuus

Ratkaisu

Ulkoistettu it-palvelu

Hyödyt

Virheetön toimitus

 

Tekniseen tukkukauppaan erikoistunut Beijer Oy on VM IT:n pitkäaikaisimpia asiakkaita.

”Olemme luottaneet VM IT:n toimintaan ja olleet yrityksen asiakkaita siitä lähtien, kun VM IT perustettiin vuonna 2013”, kertoo Beijer Oy:n talouspäällikkö Juha Paakkonen.

Beijerin asiakkaat ovat pääosin teräs- ja valimoteollisuudessa. Lisäksi Beijer on keskittynyt liiketoiminnassaan kivenmurskaukseen. Työntekijöitä on 12, joista suurin osa työskentelee Vantaalla. Osa henkilökunnasta työskentelee maakunnista käsin.

Paakkonen sanoo, että Beijerin kokoiseen yritykseen omaa IT-henkilöä ei ole kannattanut palkata.

VM IT huolehtii Beijerin sisäisestä verkosta, työasemista, palvelimista, tietoturvasta sekä varmuuskopioinneista ulkoisiin pilvipalveluihin.

Järjestelmän luotettavuus on Beijerissä hyvin kriittinen, koska taloushallinnon, materiaalihallinnon tai muiden myynnin tukifunktioiden toimimattomuus johtaisi välittömästi kaupankäynnin pysähtymiseen.

”Toimitukset asiakkaille ovat monesti kiireellisiä. Koska tavarat pitää välillä saada lähtemään asiakkaalle muutaman tunnin varoajalla, kyse on myös meidän uskottavuudestamme luotettavana toimittajana”, Paakkonen toteaa.

Toimiston ulkopuolelta työskentelevien pitää myös pystyä pääsemään sisäverkkoon VPN-yhteyksien kautta.

Samoin sähköpostien virheetön kulku on tärkeää, sillä sähköpostia tulee paljon.

Kiitosta IT-kumppanin asiakaspalvelun laadulle
 
Tietoturva-asiat ovat luonnollisesti tärkeitä, ja ne on ulkoistettu kokonaan VM IT:lle. ”IT-firma tietää parhaiten, miten ne on järkevä hoitaa”, Paakkonen sanoo.

Aika ajoin VM IT uusii palvelimet. Samoin se uusii työasemat muutaman vuoden välein sekä tekee niihin esiasennukset. Tarvittaessa VM IT:n kanssa istutaan alas ja pohditaan, millaiset toimenpiteet ovat ajankohtaisia.

”VM IT:llä voi olla ehdotuksia, mitä kannattaa tehdä. Esimerkiksi joihinkin riskeihin voi olla hyvä reagoida. Yhteistyömme on sujunut erittäin hyvin − olen tosi tyytyväinen.”

Paakkonen pitää tärkeänä sitä, että VM IT:n puhelintuki toimii ja että siellä on aina joku tavoitettavissa. Hän ei muista yhtään tilannetta, jolloin ketään ei olisi tavoitettu. Jos puheluun ei jostakin syystä vastata, VM IT:ltä soitetaan pian takaisin.

”VM IT:n palvelunlaatu on ollut todella hyvä. Olemme aina saaneet avun. Isommissa taloissa voi tulla eteen tavoitettavuusongelmia. Joidenkin yritysten tukeen ei voi soittaa ollenkaan, vaan asia pitää laittaa sähköpostilla. VM IT:n kanssa asiat saadaan puhelimessa kuntoon nopeasti.”

Hinnoittelun selkeys ilahduttaa

Yhtenä tärkeänä asiana Paakkonen pitää VM IT:n selkeää hinnoittelua. Kuukausittain menee tietty työasemakohtainen maksu, jota vastaan Beijer saa tarvitsemaansa palvelua.

”Siinä yhdistyy kaksi hyvää puolta. Mitä nopeammin VM IT pystyy ratkomaan ongelmia, sitä enemmän heille jää aikaa muihin töihin. Toinen puoli on, että me saamme avun nopeasti.”

Tuntipohjainen veloitus ei olisi Paakkosen mielestä tätä päivää. Pahimmillaan voisi käydä niin, että IT-firma tekisi töitä muutaman tunnin ja lähettäisi laskun kuluneesta ajasta, vaikka ongelma ei olisikaan ratkennut.

”Kuukausiveloituksella kustannukset ovat ennakoitavissa. Tämä palvelukonsepti VM IT:llä on ollut alusta lähtien, ja olemme todenneet sen hyväksi.

beijers300x300

Kysy lisää palveluista ja ratkaisuista: