Screenshot 2019-03-08 at 8.51.32

REFEREnssit

ASIAKKAAMME KERTOVAT

Meidän kanssa on hyvä tehdä töitä. Lue ja katso miten asiakkaamme meistä kertovat.
Addvalue_Tatu
Tatu Pätiälä
Addvalue Advisors Oy
 

Referenssitarina: Addvalue Advisors Oy

TILITOIMISTO TÄYSIN PILVESSÄ

Addvalue Advisors Oy on moderni tilitoimisto, joka tekee työnsä täysin pilvessä. Tilitoimistolla on käytössään myös täysin sähköiset työkalut, jotka mahdollistavat tilitoimiston asiakkaan tilanteesta paremman kuvan saamisen. Addvalue Advisorsilla on takanaan liiketoimintakauppa, jonka myötä Addvalue Advisors kasvoi kahden hengen yrityksestä 11 hengen yritykseksi. VM IT:n oli luonnollista auttaa Addvalueta migraatiossa, sillä VM IT on hoitanut Addvaluen IT-asioita ennen liiketoimintakauppaa yli puolentoista vuoden ajan:

“Ennen yhteistyötä VM IT:n kanssa IT hoidettiin joko omatoimisesti tai tarpeen vaatiessa erikseen ostamalla. Halusimme päästä kokonaisratkaisuun, jotta IT-asiat sujuisivat kumppanin kautta ongelmitta ja me voisimme keskittyä omaan työhömme,” kertoo Addvalue Advisorsin toimitusjohtaja Tatu Pätiälä.

“VM IT:n avulla pääsimme hyvin nopeasti siihen tilanteeseen, että IT-laitteet ovat meille vain väline tehdä työtä eikä niiden kunnossapidolla tarvitse vaivata päätämme, joten voimme keskittyä olennaiseen.”

Kasvun myötä Addvaluen tarpeet ovat muuttuneet ja VM IT on vastannut niihin ketterästi ja joustavasti. Liiketoimintakauppa tapahtui hyvin nopeasti, joten koko migraatio tapahtui tiukassa aikataulussa. VM IT:n kanssa migraatio kesti noin viikon ja siirto tapahtui pitkän viikonlopun aikana, perjantaista maanantaihin, eivätkä tilitoimiston työt seisahtuneet hetkeksikään. Asiakkaille migraatio ei näy muuten kuin uusina sähköpostiosoitteina:

“Kävimme siirron tarpeet yhdessä läpi ja homma hoitui sillä. VM IT osasi varautua myös siirto-ongelmiin ja tiesi niihin ratkaisut etukäteen. Kaikki meni erittäin sujuvasti neljän päivän aikana ja tietty suojaustaso pystyttiin pitämään koko siirtoajan.

 “Se oli kyllä äärimmäistä venymistä VM IT:ltä ja olen erittäin tyytyväinen siitä, koska meillä oli muutoinkin hankala aikataulu ja monet asiat tapahtuivat päällekkäin. Me ei osattu varautua kaikkeen, joten VM IT:ltä se oli hienoa toimintaa,” Tatu Pätiälä pohtii.

 

 IT:tä ihmisen kielellä

 “VM IT sopii meille kumppaniksi, sillä toiminta ja palvelu on nopeaa. Toimintamalli on hyvin selkeä ja kun tarvitsemme apua niin sitä saa. Meidän ei tarvitse miettiä teknistä puolta ollenkaan. Jos meillä on käytännön ongelma niin se saadaan ratkaistua puhelimessa tai etänä. IT-puoli on nykyään aika laaja käsite pilviratkaisuineen ja saamme myös laaja-alaista näkökulmaa siihen, miten asioita kannattaa ratkaista.”

Jos tilitoimiston IT ei toimisi, kaikki työt käytännössä seisahtuisivat kaikilta tekijöiltä. Tilitoimistossa varmuuskopiointi ja tietoturva on myös syytä ottaa vakavasti. Yhteistyö jatkuu migraation jälkeen VM IT:n kanssa entistä laajemmilla palveluilla ja yhteistyötä on tarkoitus syventää. Tatu Pätiälä käy VM IT:n kanssa keskustelua kehitystarpeista ja luottaa VM IT:n ammattitaitoon ratkaista haasteet juuri Addvaluelle sopivalla tavalla:

“Kun keskustelemme vaihtoehdoista, niin VM IT kertoo vaihtoehdoista selkeästi ja niiden hyvistä ja huonoista puolista. Itse kun en ole tekninen osaaja, niin riittää että tiedän ratkaisuista ylätasolla. VM IT:n kieli on ihmisläheistä ainakin meidän suuntaan.”

“VM IT on joustava kumppani, joka toimii tehokkaasti ja nopeasti, juuri sellaista toimintaa kuin IT-asioissa parhaimmillaan täytyykin olla.”

Addvalue

Fenno_Mikael

Mikael Salmi
Asianajotoimisto Fenno

Referenssi: Asianajotoimisto Fenno

LUOTTAMUKSELLISTA VIESTINTÄÄ SALATULLA SÄHKÖPOSTILLA

GDPR-lainsäädännön siirtymäkausi päättyi keväällä 2018, jolloin henkilötietojen käsittelyn ja käytön tapa muuttui koko EU-alueella. Lainsäädännön voimaantuloon liittyy vahvasti myös henkilökohtaisten tietojen käsittely sähköpostitse ja lähetettävien tietojen salaaminen. Ilman salausohjelmaa viesti kulkee palvelinten välillä salaamattomina, joten käytännössä tietojen väärinkäytön riski on suuri ilman salattua sähköpostia.

Asianajotoimistoissa viestien luottamuksellisuus on erityisen tärkeää ja Asianajotoimisto Fenno nosti sähköpostiensa tietoturvatasoa VM IT:n avulla, joka toimitti Fennolle sähköpostin salausratkaisun.

Asianajotoimisto Fenno on PK-yrityksiä ja yksityishenkilöitä palveleva täyden palvelun asianajotoimisto, jonka kuusi toimipistettä sijaitsevat Helsingissä, Järvenpäässä, Jyväskylässä, Mikkelissä, Salossa ja Tampereella. Työntekijöitä Fennolla on noin 30, joista lakimiehiä 20. Asiakastietojen luottamuksellisuus on tärkeä osa asianajotoimiston toimintaa, johon sähköpostin luotettava toiminta liittyy olennaisena osana. VM IT toimitti Fennolle salatun sähköpostiratkaisun, jolla varmistetaan sähköpostien turvallinen kulku asiakkaan ja asianajotoimiston välillä:

“Olimme miettineet salatun sähköpostin hankkimista jo jonkin aikaa ja lopullisen sysäyksen asialle antoi GDPR-lainsäädännön voimaantulo. Aiemmin meillä ei ollut käytössä varsinaista salausohjelmaa,” kertoo Fennon asianajaja ja osakas Mikael Salmi.

Nopea ja kivuton siirtymä

Kun päätös salatun sähköpostin käyttöönotosta on tehty ja ratkaisu valittu, salatun sähköpostin käyttöönotto vie organisaatiosta riippuen aikaa noin viikosta kuukauteen. Fennolla salatun sähköpostin käyttöönotto sujui kivuttomasti:

“Olemme olleet tyytyväisiä sekä valittuun ratkaisuun että VM IT:n työhön tässä projektissa. Salausohjelmaksi valikoitui Sec@GW, sillä olimme kuulleet kyseisestä tuotteesta hyvää ja se on käsittääksemme laajasti käytössä myös alan muilla toimijoilla. VM IT antoi myös oman suosituksensa ohjelmalle, joten uskalsimme valita sen,” Salmi kertoo.

“Voisin suositella VM IT:tä PK-yrityksille, jotka tarvitsevat luotettavan IT-kumppanin itselleen. Meille valinnassa tärkeitä kriteereitä oliat luotettavuuden ja palveluvarmuuden lisäksi kyky antaa asiakastukea, joka on toteutunut VM IT:n kanssa.”

Fenno_logo

 

Katso referenssivideo. Klikkaa video koko ruudulle oikeasta alakulmasta.

Referenssi: Romu Keinänen

LUOTETTAVA IT-KUMPPANI MAHDOLLISTAA KASVUN

Romu Keinäsen ja VM IT:n yhteistyö käynnistyi VM IT:n alkutaipaleella vuonna 2013. Yhteistyö aloitettiin IT:n ylläpitopalveluista ja VM IT:n tarjoamat palvelut ovat laajentuneet vuosien aikana asiakkaan kasvun ja tarpeen mukana. Yhteistyön aikana VM IT on vastannut voimakkaasti kasvavan perheyrityksen kasvuhaasteisiin ja ollut mukana mahdollistamassa kasvua yhden toimipisteen perheyrityksestä nykyiseen kolmeen toimipisteeseen ja noin 40 miljoonan euron liikevaihtoon.

“Avasimme vähän aikaa sitten kolmannen toimipisteen Vantaalle, joka rakennettiin tyhjästä. VM IT hoiti sinne kuidusta lähtien koko IT-kokonaisuuden. VM IT on pystynyt hyvin vastaamaan kasvumme haasteisiin, he hoitavat uusien työntekijöidemme laitteet kuntoon ja antavat myös aktiivisesti omat suosituksensa meille, jotta toimintamme ei pysähtyisi,” kertoo Romu Keinäsen toimistopäällikkö Pia Pitkänen.

“Esimerkiksi kun GDPR tuli voimaan, olimme valmistautuneet siihen VM IT:n avustuksella ennakkoon. Arvostan erityisen paljon avoimuutta ja sitä, että he ovat valmiita ottamaan haasteita vastaan ja toteuttaa ne toiveet. Vaikka oma yhteyshenkilö ei ole aina paikalla, olemme aina saaneet avun.”

 VM IT toimittaa Romu Keinäselle skaalautuvaa IT-ympäristöä, joka mahdollistaa esimerkiksi töiden tekemisen eri toimipisteissä ja etänä. Romu Keinäsellä arvostetaan erityisesti VM IT:n avointa ja auttavaa toimintakulttuuria.

“Voin hyvin suositella VM IT:tä liikevaihdoltaan noin 40 miljoonan toimijoille. Meillä itsellämme on noin 40 työntekijää, joista parikymmentä on toimistolla. Ihan varmasti tästäkin voidaan vielä kasvaa niin, että VM IT täyttää tarpeemme,” Pia Pitkänen kertoo.

Katso videolta, millaisia haasteita VM IT on auttanut Romu Keinästä ratkomaan.

Romu Keinänen Oy on jätteen ja romun tukkukauppias, ja sen liikevaihto on noin 40 miljoonaa. Romu Keinäsellä on noin 40 työntekijää, joista noin puolet toimistolla. VM IT:n asiakkaana Romu Keinänen on ollut VM IT:n perustamisesta lähtien, vuodesta 2013.

RK_logo-1

Heidi_Inno_Portrait_2

Heidi Kjelmman
Inno Isännöinti Oy

Referenssi: Inno Isännöinti Oy

TOIMIVASTA IT:STÄ HUOMATTAVAA KILPAILUETUA

VM IT sai helmikuussa 2018 asiakkaakseen voimakkaasti kasvavan isännöintitoimiston Inno Isännöinnin, jolla oli takanaan hiljattain tehtyjä yrityskauppoja. Yrityskauppojen jälkeen isännöintitoimiston IT oli sekavaa, eikä kokonaisratkaisua ollut. VM IT tuli mukaan ratkaisemaan kokonaisuutta ja nykyään Inno Isännöinnin IT-kokonaisuus toimii niin hyvin, ettei sitä tarvitse erikseen ajatella, kertoo Inno Isännöinnin toimitusjohtaja Heidi Kjellman: 

“Isännöinti alana on perinteikäs, eikä ole itsestäänselvyys, että isännöintitoimistolla olisi omat palvelimet tai että töitä voi tehdä etänä. Ennen VM IT:tä koko IT oli sekava ja laitteistot hankittiin muualta. Mitään ei oltu dokumentoitu, laitteiden kuntoa ei seurattu. Meillä oli aiemmin leasing-sopimus, josta en keksi mitään hyvää sanottavaa. Nyt laitteet toimivat ja homma rokkaa eteenpäin.”

 “Ajantasainen ja toimiva IT tuo meille huomattavaa kilpailuetua. Asiakkaillamme on kaikki dokumentaatio hallituksen kokouksissa käytettävissä etänä, mitään ei tarvitse tallennella erillisille koneille, joka luo myös lisää tietoturvaa. Mielestäni sen pitäisi olla tämän päivän lähtötaso ja se luo myös uskottavuutta toimintaan. Ja esimerkiksi GDPR-asiat oli otettu hyvissä ajoin ennen kevättä huomioon, joten siihen ei tarvinnut reagoida paniikissa.“

Kun yhteistyö Inno Isännöinnin kanssa alkoi, työt alkoivat viikonloppu-urakalla, jossa uusittiin koko verkko, upgreidattiin nettiyhteydet ja otettiin konesalipalvelimet käyttöön kapasiteettipalveluna:

“Viikonloppu sujui hirveän hyvin ja kaikki saatiin toimimaan tosi hyvin. Yhtään työtä ei jäänyt seuraavalle viikolle, mikä oli meille todella tärkeää, sillä työntekijöiden työtä ei voi pysäyttää, tai koko yrityksen toiminta pysähtyisi.”

 

IT-kumppani mahdollistaa oman keskittymisen

Heidi Kjellman on erityisen tyytyväinen VM IT:ltä saatuun palveluvasteeseen ja siihen, että ongelmakohdista on voinut puhua suoraan ja tarvittavat muutokset on tehty heti, turhia selittelemättä:

Olen todella tyytyväinen siihen, että VM IT:lle voi aina soittaa, eikä tarvitse miettiä. Jos minulta kysytäänkin IT:hen liittyvää apua niin vastaan, että en minä osaa ottaa kantaa, soita VM IT:lle, sitä varten se palvelu on otettu. Minun olisi ihan mahdotonta keskittyä omaan työhöni, jos toimimattomat IT-asiat kasautuisivat minun pöydälleni.”

“Suosittelenkin VM IT:tä sellaisille toimijoille, jotka haluavat keskittyä omaan core-liiketoimintaansa, jotka eivät halua miettiä tai perehtyi IT-asioihin itse. Me jatkamme todella tyytyväisinä VM IT:n kanssa, hyvää en aio vaihtaa pois! Yrittäjävetoisuus näkyy VM IT:llä siten, että asiat tehdään oikeasti kuntoon. Tykkään paljon myös proaktiivisuudesta, saamme ehdotuksia asioista, joita kannattaa parantaa, jotta hommat toimisivat jatkossakin.”

“Kahvihuonekeskusteluissa en ole kuullut enää sanallakaan IT-asioista ja se on paras merkki siitä, että hommat toimivat. IT on siinä kunnossa, että minun ei tarvitse edes miettiä sitä ja se on se tavoitetila.”


Inno Isännöinti on voimakkaasti kasvava isännöintitoimisto, jonka liikevaihto on noin 1,2 miljoonaa euroa. Inno Isännöinti työllistää 19 henkilöä.

InnoLogoKelt_web-1

VM IT_yhteystiedot_banneri

Kysy lisää palveluistamme

Kerromme mielellämme lisää millä keinoilla asiakkaamme ovat parantaneet toimintaansa fiksusti suunniteltuja IT-palveluita käyttämällä ja meidän avullamme.
Ota yhteyttä!