Skip to content

Mihin organisaatio tarvitsee pelikirjaa?

Pajunkissat

Olet ehkä viime aikoina yhä useammin törmännyt sanaan ja sanapareihin tietotyö, moderni tietotyö, pelikirja ja digitalisointi.

Ei ihme, sillä yhä useamman asiakkaamme kilpailukyky rakentuu tietotyön ja siellä olevien välineiden varaan.

Kuten tiedämme, sovellukset ja järjestelmät ovat vasta pääsylippu peliin, ne mahdollistavat tehokkaamman, sujuvamman ja paremman tietotyön.

Pelikirja on nopeasti yleistyvä konsepti, jossa ihmisten tapa toimia ja käyttää sovelluksia sekä järjestelmiä kirjataan pelisäännöiksi sekä yhteisesti sovituiksi tavoiksi.

Käyttöönotto- ja kehitysprojektin aikana sovitaan mm.:

  • Sovellusten ominaisuudet ja käyttötarkoitukset
  • Tiedostojen tallentamisen ja jakamisen periaatteet
  • Käyttöoikeudet ja ryhmien jäsenten roolit
  • Viestiminen eri kanavissa

Keskiössä ovat ihmiset, viestintä ja yhteiset pelisäännöt. Pelikirjan rakentaminen on ketterä projekti, jonka seurauksena voidaan löytää ja tunnistaa myös teknisiä kehitystarpeita. Tällöin ne syntyvät liiketoimintatarpeesta ja investointeja on helppo arvioida myös tuottavuusnäkökulmasta.

Työn tekemisen jatkuvuuden ja turvallisuuden, ylläpidon sekä kehityksen varmistamiseksi pelikirjan luominen on oleellisen tärkeä asia: kun asiat on kertaalleen sovittu ja mallinnettu, niitä on helpompi jalostaa eteenpäin, kun teknologiat kehittyvät ja tuovat uusia mahdollisuuksia liiketoiminnalle.

Löydät yhteystietoni alta, ole rohkeasti yhteydessä niin kerron, mitä Pelikirja-kehitysprojektimme tarkoittaa ja kuinka voimme sen Teille toteuttaa.

 

Mikko Riikonen
mikko.riikonen@vmit.fi
+358 40 568 3444